Saturday, November 15, 2008

GaJi DOktor Naek..

Assalammualaikum...

Sudah Berkurun lama saye x post artikel..Dulu saya post artikel dari Malaysia sekarang saya berada di Egypt tanah tumpah lagi dikenang..hemm..Maaf la kalau lembaran artikel ini masih sama dan lambat di update..ini kerana..saya masih tidak mendapat perkhidmatan internet daripada mana2 c.c lagi..insyaAllah..saya akan cuba daptkan dalam masa terdekat..

Berbalik kepada tajuk artikel di atas..kepada pelajar bidang perubatan..mungkin perkhabaran ini sangat menyenangkan hati kalian..namun perlu la diingatkan..pada dasar nya kita perlu menetapkan niat kita belajar untuk agama..agama adalah setinggi-tinggi niat atau target yg perlu di capai..
Sebanyak mana pun wang, kalau tiada keberkatan tiada makna semua nya..untuk memperoleh keberkatan..niat harus la betul..bertepatan dengan kehendak agama..

Saya percaya..ada sesetengah pihak beranggapan semua itu tidak penting..jadi, mulai sekarang..betulkan niat masing2..belajar untuk membantu..belajar untuk mengajar..belajar untuk memartabatkan agama..belajar untuk agama bangsa dan negara..

Memang duit itu penting..namun saya saya minta pembaca2 sekalian tanamkan dalam hati bahawa..rezeki itu datang daripada Allah SWT..apabila kita membantu Dia memartabatkan agamaNya insyaAllah..Rezeki akan melimpah ruah dalam pelbagai bentuk penerimaan..
Renungkanlah, Fikir2kanlah..

Saya akhiri dengan keratan akhbar di bawah..

wassalam



Gaji doktor naik 2010 – Utusan Malaysia, 6-3-08
Oleh HAMDEN RAMLI


PUTRAJAYA 5 Mac – Bermula tahun 2010, semua pegawai perubatan yang menamatkan latihan siswazah selama dua tahun akan menikmati gaji baru membabitkan kenaikan kira-kira RM1,000. Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Mohd. Ismail Merican berkata, dengan kenaikan itu gaji pegawai perubatan lepasan siswazah akan meningkat kepada RM3,028.90 berbanding RM1,999.19 yang dinikmati hari ini.
‘‘Dianggarkan seramai 2,000 pegawai latihan siswazah lantikan 2008 yang kini mengikuti latihan akan menerima gaji baru itu pada 2010,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Beliau menambah, di bawah skim perkhidmatan baru untuk pegawai perubatan itu akan menyaksikan gred gaji pegawai perubatan lepasan siswazah dinaikkan ke UD-44 berbanding UD-41 sebelum ini. Menurutnya, langkah itu akan memendekkan jangka masa kenaikan pangkat dari gred UD41 ke gred UD-44 yang sebelum ini mengambil masa antara enam hingga lapan tahun kepada dua tahun sahaja. ‘‘Urusan kenaikan pangkat ini dijangka melibatkan tambahan perbelanjaan sebanyak RM1.7 juta setahun,’’ katanya.
Beliau menambah, pada masa sama bagi pegawai perubatan gred UD-41 lantikan sebelum 2008 juga berpeluang mendapat manfaat kenaikan pangkat ke gred UD-44 dan UD-48 dengan lebih cepat melalui pelarasan yang akan dilakukan sewajarnya. ‘‘Proses ini pula akan membabitkan lebih 7,000 pegawai perubatan dan perbelanjaan sebanyak RM9.8 juta,” katanya.

3 comments:

Anonymous said...

Salam, Luwoh,

Ingat ana lg x...

Hmm, betul tu, kita mesti buat sume perkara lillahi Taala...

ak doakan ko jadi doktor yang dapat memperjuangkan agama...

Ak pun ade blog, baru bermula,,,

http://kopiahhensem.blogspot.com/

ziarah2 la ek, minta izin link ye

dr nasa said...

moga doktor luo dapat mumtaz tahun ni

Unknown said...

gaji naik takpe luwo...
masalahnya, semua barang naik.
macam takde beza pun..
cuma perkaburan disitu..
tapi kalo nak banding dengan keja lain, ko la kaya.. huhu..
takpe yang penting ke mana duit tu dibelanjakan.