Tuesday, December 16, 2008

10 Terkorban Tragedi di Mansoura


Lagi Kes Korban
Di Mansoura ???




Sumber Vide0 - www.pcmansurah.blogspot.com




Assalamualaikum..


Haa..meskipun da agak lewat (lewat giler sebenarnyea) untuk mengucapkan salam Aidil Adha..saya akan ucapkan juga..salam Aidil Adha untuk semua umat Islam di dunia..


Saksikanlah paparan di atas..begitulah suasana perayaan di perantauan. saya percaya mungkin lebih meriah daripada kebanyakkan negeri di Malaysia..Walaupun datang daripada pelbagai latar belakang serta negeri kelahiran..namun kami semua bersatu pada hari ini untuk 'mengerjakan' lembu2. kerbau serta kambing2 yang telah menunggu.. Mangsa korban untuk hari tersebut adalah 5 ekor lembu, 2 ekor kerbau dan 3 ekot kambing.


Tahniah kepada ajk-ajk pelaksana atas komitment 300 persen yang ditunjukkan..bukan mudah nk uruskan sesebuah majlis atau aktiviti di perantauan ini khususnya negara Mesir ini. Banyak syarat dan undang2 yang perlu diikut..bagi insan2 yang ditugaskan untuk membeli peralatan..punyalah susah untuk dapatkan peralatan2 tersebut sebb tak tahu okasi untuk membeli dan ade sesetengah nyea xde di Mansoura.


Bravo kepada saudara Wahid @ Syazwan Zaini kerana berjaya menyediakan hampir semua peralatan yang diperlukan..kerja die memg penat la.. kejap ke sikkah kejap lagi ke suq pastu ke supermarket plak..daripada pagi ke pagi keje..huiyoo... patot la da kurus sikit badan tu..hehe




Tahniah la kepada semua atas kejayaan majlis ini..





Sesungguhnya Di Sebalik Kesusahan ada Kesenangan




Wassalam...


Posted by



-Luo-



No comments: